Trainingen: Leren door doen

U vindt hier een beschrijving van de meest gevraagde trainingen en een beschrijving ervan en hoe het de persoonlijke en kantoor sales effectiviteit kan vergroten.

Basistraining commerciële vaardigheden

Een trainer en een trainingsacteur zorgen voor een gemoedelijke en inspirerende sfeer. Middels een interactieve en veelbeproefde training worden ‘uitdagende situaties’ geoefend en nieuw gedrag getraind. We doen dat bewust in heel kleine groepjes (6-8 deelnemers) zodat het effect groot is en er voldoende ruimte is om te oefenen.

Vaardigheden: het acquisitie gesprek, effectief netwerken, telefonische opvolging, commercieel doorpakken, inzicht in sterktes en voorkeuren.

Tijdsduur: een dag (twee dagdelen)

Aantal: max. 6-8 personen

Pitch training

Leer jezelf en je eigen organisatie helder te presenteren. In een pitch van 3 minuten. Kennis van theorie en aanpak van succesvolle pitches.

Vaardigheden: communicatie presentatie vaardigheden, inzicht in eigen sterktes en voorkeuren, non verbale presentatie.

Tijdsduur: 1 dagdeel

Aantal: max. 12 personen

Sta achter je prijs-training. Omgaan met lastige klant situaties en weerstand

Wat doe je als een klant de prijs te hoog vindt? Wat doe je als je meerwerk hebt uitgevoerd maar dat niet volgens afspraak is? Geef jij het snel weg om je klant tevreden te houden of durf je een goed gesprek aan te gaan? Leer tijdens deze training positief resultaat te behalen uit lastige en weerstand situatie.

Vaardigheden: onderhandelen, omgaan met weerstand, omdenken, omgaan met klachten.

Tijdsuur: 1 dag (2 dagdelen)

Aantal: max. 6-8 personen

Commercieel onderhandelen

  • Leer effectief onderhandelen met je klant in dagelijkse situaties. Harvard Negotiation Methodology en Growth Mindset Prof. C. Dweck (YALE en Stanford).

Vaardigheden: lef, zelfvertrouwen en onderhandel vaardigheden, omgaan met weerstand, positief en omdenken.

Tijdsduur: 1 dag (2 dagdelen)

Aantal: max. 6-8 personen

  • Verhoog je hit rate, offerte onderhandeling. Met een trainer opgeleid in de Solution Selling methode.

Onderhandelen doe je samen en het is een spel. Het effect van de training tot dusver:

  • De deelnemers haalden nu meer dan 40% van de offertes binnen.
  • De deelnemers onderhandelden niet meer op onderdelen, maar op de totale offerte
  • De deelnemers gingen op argumenten onderhandelen in plaats van in een prijsdiscussie te verzanden
  • Er werd meer gepushed naar een deal

Tijdsduur: 1 dag (2 dagdelen)

Aantal: max. 6-8 personen

  • Onderhandelen op hoog niveau (boardroom). Harvard Negotiation Methodology en Growth Mindset Prof. C. Dweck (YALE en Stanford). Veelal voor partners en á 10+ werkervaring en vaak ter voorbereiding van real time situaties. Denk aan M&A, overnames en overige ‘high stake negotiations‘.

Tijdsduur: 1 dagdeel met 2-3 herhaling dagdelen.

Aantal: max. 3-4 personen

Relatie management training

Leer de bestaande relatie met je klant te versterken. Leer theoretische wetmatigheden en leer in de huid van je klant kruipen. Leer business denken en werken om beter aan te kunnen sluiten bij de belevingswereld van je klant. Leer het A-A-A model toepassen.

Vaardigheden: leer doorvragen, klantgericht denken en handelen, relatie management theorie en toepassing.

Tijdsduur: 1 dag (2 dagdelen)

Aantal max. 6-8 personen

 

Gesprekstechniek is een standaard onderdeel van al onze trainingen.

Non verbale gesprekstechniek is een standaard onderdeel van al onze trainingen.

Klantgericht leren denken en handelen is een standaard onderdeel van al onze trainingen.

Echte klantsituatie en voorbereidende interviews vormen een standaard onderdeel voorafgaande aan onze trainingen.

 

KLIK HIER VOOR DE PAGINA MET ONS VOLLEDIGE TRAINING, COACHING EN STRATEGIE AANBOD

Salestip nr: 38

Acquisitie hoort te passen binnen strategische keuzes: deze zijn vaak onvoldoende gebaseerd op feitelijke analyses van marktontwikkelingen en rendementsmogelijkheden.

40 salestips

Download het boekje “De beste 40 salestips van de straat”