Resultaten overzicht

Hieronder de beschrijving van een aantal resultaten zoals ze behaalt zijn bij klanten:

  • Vergroten commercieel bewustzijn en activiteit bij medewerkers.
  • Creatieve out of the box business development toepassingen die resulteerden in concrete nieuwe klanten en omzet.
  • Meer plezier en motivatie voor de niet-juridische zaken (=ondernemerschap) bij medewerkers.
  • Meer inzicht en vergroten van de vaardigheden van niet financieel-tax-inhoudelijke zaken (=ondernemerschap) bij medewerkers.
  • Partners groeien van 200k business naar 750 k nieuwe business.
  • Door sterke profilering in contact maken met prospect worden seminars door meer dan 80 prospects bezocht ipv 10-15.
  • Business development komt dagelijks op de agenda te staan, op gezette tijden wordt commercieel gehandeld. De commerciële alertheid wordt aangewakkerd.
  • Deelnemers bouwen een eigen netwerk op en zijn in staat een short prospectlijst van 15 a 20 prospects gedurende een jaar te bewerken
  • Tijdens de coaching worden klantcases besproken en een succesvolle tactiek of business development oplossingen ontwikkeld waarmee klanten binnen worden gehaald.
  • Grootste case, het binnen halen van top retailer voor fiscale dienstverlening bij een landelijk accountancy kantoor. Jaarlijkse fee van 500 k! Dit succes heeft zich in zelfde orde van grote ten minste 5 keer plaatsgevonden. Bij advocaten kantoor gaat het vaker om 200K dan 500K.
  • Cross-selling bij bestaande klanten wordt geïnitieerd. Dus verschillende diensten (kansen) worden bij klanten verkocht. Naast up-selling en meer klanten binnenhalen is cross-selling een veel gehoord resultaat.
  • Door coaching / training wordt de focus van een kantoor scherper en wordt bestaande markten beter benut en een plan uitgevoerd voor nieuwe markten.
  • Door partners en senioren commercieel enthousiast te maken ontstaat een olievlekwerking over de organisatie en zijn partners beter in staat jonge advocaten te coachen op commercie en business development.
Salestip nr: 24

Wees bij onderhandelingen gerust hard op de inhoudelijke kant van de zaak en zacht op de relatie.

40 salestips

Download het boekje “De beste 40 salestips van de straat”