Voorbeeld coachingstraject

De tijd waarin een partner van een top 5 accountancy- en fiscalistenmaatschap via het old boys netwerk de voornaamste aangever is van nieuwe klanten is voorbij.

Tegenwoordig worden accountants en fiscalisten niet alleen op hun vakinhoudelijke skills en hun managementkwaliteiten beoordeeld, maar zeker ook op hun commerciële prestaties.

Salesmoves kan met een intensief en planmatige trainings- en coachingsaanpak een geselecteerde groep tot een commercieel succes brengen:

  • De deelnemers wordt proactief commercieel gedrag aangeleerd; commercie werd onderdeel van het dagelijkse werk.
  • Salesmoves helpt kennisvent zoals seminars te realiseren (80 prospects van een scherp geselecteerde doelgroep van 150) als onderdeel van een marketingplan.
  • De deelnemers halen substantieel nieuwe klanten binnen (gemiddeld aangetoonde groei op basis van voorgaande trajecten van 20%, topklant factuurwaarde € 100 k per jaar)
  • De deelnemers leren hun bestaande klanten maximaal te faciliteren met een effectieve up-selling en cross-selling tot gevolg.
Salestip nr: 39

Durf in de contacten met een prospect persoonlijke elementen op te nemen: hoe je in dit vak bent gerold, wat je zou willen bereiken maar ook – bijvoorbeeld - een anekdote van een blooper of iets waarmee je nog wel eens de mist bent ingegaan.

40 salestips

Download het boekje “De beste 40 salestips van de straat”